tisdag, mars 11, 2008

Tog bort ett inlägg, eftersom jag skrev samma två dagar i rad.

Egentligen kan jag inte säga att jag glömmer bort saker, de registreras nog aldrig. Ansikten och namn är också helt borta. Jag är som han i den där filmen med polaroidbilder som han skriver "taskig" eller "lita inte på!" under. Det är jobbigt när man är ute och spelar och kanske träffar en arrangör eller något som man tyckte var jättetrevlig. Ser jag samma person en vecka senare i en annan stad blir jag helt förvirrad. Om jag ska komma ihåg människor måste de jämt ha samma kläder och vara på samma ställe som första gången jag träffade dom.

En gång väntade jag på mitt andra band, Sibiria, i sthlm. Jag stod vid Mosebacke där det är några små stugor. Vet inte varför, men jag knackade på en dörr, och en kille öppnade. Kände igen ansiktet och hjärnan började arbeta, tänkte nu ska jag fan vara trevlig istället för att spela det här safe.
- Hallå.
- Hej... Jag känner igen dig!
- Ja, jag är med i FCZ.
Men jag tror han var rätt nöjd med att vara känd så det gör inget.

Inga kommentarer: