söndag, april 27, 2008

På väg från Malmö till Linköping hade vi lite bråttom, men var på bra humör. Det var sol över den skånska slätten och Stefan spelade någon låt av han som gjorde the joker när vi rullade ut på motorvägen. Det var så mycket turnékänsla som det kan bli. Bättre än 60 mil granskog i snöslask i alla fall. Hann bara åka en halvtimme innan en motorcykelpolis vinkade in oss till en bilkö där vi fick vänta en kvart på att få betala 2400 i böter. Dagen innan hade vi pratat om att polisen borde jobba mer mot fortkörning så vi fick vad vi förtjänade. Om det är något som är osympatiskt så är det grabbjargonen om att köra så snabbt som möjligt. Det är ju inte ens en prestation, som att springa snabbt eller spotta långt. Spyr på alla gånger man pratar med en arrangör som gör uppskattningen att en sträcka på trettio mil tar två timmar(med paus).

Gillade Malmös Debaser. Vi kom tvåa i låtgissartävlingen de hade. Utslagsfrågan var "vilken är världens bästa cover". Vinnande gruppen valde Hearbetas med Jose, vi tog Only love can break your heart med St Etienne. Jag tycker att vi borde ha kammat hem den.

Gjorde en akustisk spelning för sydsvenskans web.


Herrgårn i Linköping hade vi varit på tidigare. Då med Eurosport (det var innan deras fejd med Eurosport d.ä.). Så det var något av en walk down memory lane. Å andra sidan knatar man den allén rätt ofta, efersom Sverige inte är så stort. I Linköping var det även premiär för våra nya t-shirts. Ska lägga upp bild snart om någon vill köpa. På hotellet fanns det pool och bastu. Bastubadet blir nog tradition. Att man blir varm och svettas gör ju att man kan inbilla sig att man har ansträngt sig lite efter en dag i bussen.

Eskiltuna var nytt för de flesta av oss (Philip har spelat överallt). Efter att vi hade dött av hunger och letat rätt på en resturang där de blandade ihop huvudrätten med förrätten så satte vi oss i en park vid ån och drack Törley. Sedan gick till hotellet och bastade. Vi spelade rätt sent, så jag hann bli lite för full tror jag. Jag spelade dåligt och skämdes. David var väldigt nöjd med sitt basspel dock.

Tävlingen om att bli klassens clown är fullt igång mellan mig och Stefan. Phillip, uppväxt nära Göteborg, ville lösa det med en vitstävling.

Jag har fått ta rollen som logistiker, en roll som inte passar mig så bra eftersom jag inte har något närminne. Varje morgon sitter jag och väntar på de andra i lobbyn. Är lite avundsjuk, det är roligare att vara den som kommer försent än den som väntar. Ska försöka göra en kupp nästa sväng. Martin lägger alltid till en akademisk kvart så jag ska börja köra med dubbelkvarten.

Redigerat:
Det märkliga är att i vanliga livet är Martin H mycket bättre än mig på att passa tider. Jag kände att jag blev tvungen att lägga till det nu, kom försent idag när jag skulle träffa Stefan och fick lite dåligt samvete över det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det skulle möjligtvis inte finnas någon chans att få ackorden till denna?

Emmm....keep up the good work.