måndag, juli 18, 2005

Avslöjad!

Oj, vad bra vi har haft det på vår turné! Jag vet inte om det gills på riktigt, men det gills för oss. Kroksjöfestivalen var precis så idyllisk som jag trodde. Vi klappade kattungar, badade och åt goda hoummusmackor. I Kalmar spelade vi piano och fotade oss själva utanför slottet och i en rondell med palmer! Kontinentalt.

I Göteborg spelade vi på Uppåt Framåt, vi var lite otajta men det var kul. Lund var nog bästa spelningen, även om det var bastu. Vi passade även på att göra debut som gatumusikanter. Vi fick arton kronor, ett knarkarhuvud gnussat mot hanets bringa, uppskattning från en new-age-tant samt ihärdiga förfrågningar om att spela Gudfadernlåten från några små thugs. Morgonpasset var roligt även om min pappa tyckte att vi fick prata för lite. Vi fick nyckelringar som det står p3 på. Det kommer att öppna en hel del dörrar i den här branschen.

Ikväll har jag roat mig med att läsa om vapnet på blandband.nu. Det var någon lirare som avslöjade att "Kalla mig" var stulen av Kaahs "Kalla mig"! Oj oj, nu är bluffen avslöjad. jag som trodde att jag var safe som tog bort ett "h" i titeln. Han hade för säkerhets skull publicerat hela Kaahs text så att alla kan jämföra. Nu är det kört för vapnet.

Antigen var det samma kille eller någon annan som även avslöjade att bög inte är en metafor! Heter det "Ge dom våld" eller "Ge dem våld"? Jag måste nog maila honom och fråga.

5 kommentarer:

Tom Jerry Boman sa...

Oj vilket "avslöjande"!!!

Det är ju verkligen någon som inte riktigt förstått...förlå men jag vill inte maginalisera männsikor men...ja hur tänkte han/hon nu?

Talspråk=Dom
Skriftspråk=Dem (uttalas "dom")

Seymour är en förbannat bra låt killar! Tack för den!

Anonym sa...

Dom är talspråk för de, alltså "Ge de våld" (eller kanske inte).

martin sa...

Alltså, jag vet när man använder dom, de och dem. "Ge dom våld" är ett så kallat stilistiskt grepp.

Det är någon som pissar på vapnet på nöjesguidens i en kommentar av recensionen av oss. Hybris-mattias misstänker att det är samma lirare som på blandband. Mattias har kollat upp honom, han skriver att han är "oberoende liberal".

Anonym sa...

Spelningen på mejeriet (mejeröjet) var hur fin som helst. Det var jag & en kompis som tutade på er två av er dagen efter. (blå golf) Vi tänkte fråga om ni ville ha skjuts men vi vågade inte. Bra var ni iaf! :)

Anonym sa...

Jag missade tyvärr er spelning i Nordingrå. Men alla där hänger på Urkult(.se) i början av augusti. Ni borde göra ett gästspel i parken i näsåker då, det skulle uppskattas oerhört bland oss hemvändande ångermanlänningar som förälskat oss i era bedårande visor. Om ni mot alla odds i världen skulle ha vägarna förbi sverigest mest underbara festival om några veckor dvs. Glad sommar!